استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ اعتراض کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

هیچ مربی خارجی‌ای در بیستمین فصل لیگ برتر حضور ندارد | لیگ «تمام ایرانی»!

  • کد خبر: ۴۷۵۰۵
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
هیچ مربی خارجی‌ای در بیستمین فصل لیگ برتر حضور ندارد | لیگ «تمام ایرانی»!
وجه تمایز بیستمین فصل از مسابقات لیگ برتر با ادوار گذشته این مسابقات سرمربیان ایرانی برای هر ۱۶تیم حاضر در این رقابت‌ها و نبود سرمربی خارجی است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ با گذشت ۲۰سال از آغاز رقابت‌های لیگ برتر، برای اولین‌بار شاهد برگزاری دوره‌ای از این بازی‌ها هستیم که هیچ‌یک از تیم‌های حاضر در آن از مربی خارجی سود نمی‌برند تا با نیمکت‌های صددرصد ایرانی فصل بیستم لیگ برتر را آغاز کنیم. افزایش بدهی‌های خارجی که حاصل پرونده‌های متعدد و معمولا شکست‌خورده فوتبال ایران در کمیته‌های انضباطی فیفا و ای‌اف‌سی بود و افزایش بی‌رویه نرخ ارز نیز بر آن دامن زد، متولیان فوتبال را بر آن داشت تا به‌صورت موقت از استخدام مربی و بازیکن خارجی جدید جلوگیری کنند تا این معضل به‌صورت مقطعی از بین برود.
 
قانون خلق‌الساعه‌ای که در سال۹۹ از سوی فدراسیون فوتبال وضع شد تا از نظر مالی حالت مسکن برای فوتبال بحران زده ایران داشته باشد، به این منجر شد که هر ۱۶تیم حاضر در این مسابقات خواسته و ناخواسته به استفاده از مربیان ایرانی روی بیاورند. مربیانی که گستره سنی آن‌ها از ۵۶ تا ۳۳ سال است. درحالی‌که امیر قلعه‌نویی با تنها ۵۶سال سن مسن‌ترین سرمربی لیگ برتر است، روی نیمکت ماشین‌سازی یکی از ۶سرمربی تجربه اولی در لیگ برتر با تنها ۳۳سال سن، عنوان جوان‌ترین مربی را به خود اختصاص داده است.
 
در ۱۶تیم لیگ برتر، ۶تیم از نفراتی به‌عنوان سرمربی سود می‌برند که تاکنون تجربه سرمربیگری در لیگ برتر را نداشته‌اند و برای نخستین‌بار در لیگ بیستم به این افتخار رسیده‌اند و ۲نفر هم تاکنون تجربه مربیگری نداشته‌اند و اولین تجربه مربیگری آن‌ها، سرمربیگری در لیگ برتر است که این اتفاق در نوع خود جالب و درخور تأمل است.
استفاده نکردن از مربی خارجی در لیگ بیستم شاید از یک زاویه تهدیدی برای فوتبال ایران باشد، اما فوتبال ایران در صورت درست برخورد کردن با این موضوع می‌تواند این تهدید را به یک فرصت ناب برای پرورش مربی تبدیل کند.


۶مربی تجربه‌اولی

رحمان رضایی در ذوب آهن، محرم نویدکیا در سپاهان، مهدی رحمتی در شهرخودرو، وحید بیاتلو در ماشین‌سازی، علی ربیعی در مس رفسنجان و وحید فاضلی در تیم نساجی ۶نفری هستند که برای اولین‌بار سرمربیگری در لیگ برتر را تجربه می‌کنند و مهدی رحمتی همراه با محرم نویدکیا، نفراتی هستند که برای اولین‌بار نشستن روی نیمکت به‌عنوان مربی را تجربه می‌کنند.


مسن‌ترین و جوان‌ترین

امیر قلعه‌نویی نه‌تن‌ها با ۵۶سال سن مسن‌ترین مربی حاضر در لیگ برتر است، بلکه با ۵قهرمانی در تاریخ این مسابقات، پرافتخارترین مربی حاضر در لیگ برتر نیز به حساب می‌آید. بدیهی است که او با این کارنامه گران‌ترین مربی حاضر در این مسابقات نیز باشد. به‌جز قلعه‌نویی، یحیی گل‌محمدی تنها مربی شاغل در لیگ است که تجربه قهرمانی در این مسابقات را دارد تا وی دومین مربی پرافتخار حاضر در این مسابقات باشد. درمقابل، وحید بیاتلو، سرمربی تیم ماشین‌سازی، با تنها ۳۳سال سن جوان‌ترین مربی شاغل در فصل بیستم است. بیاتلو پیش از این سرمربیگری را در تیم نود ارومیه تجربه کرده بود و عملکرد خوبی هم در این تیم داشت.


۶مربی در ادامه کار

۶تیـــم آلومینیـــوم اراک، پرسپولیس، پیکان، سایپا، فولاد و مس رفسنجان کار خود را در این مسابقات با مربیانی آغاز می‌کنند که فصل را با آن‌ها به پایان رسانده بودند تا رسول خطیبی، یحیی گل‌محمدی، عبدا... ویسی، جواد نکونام، محمد ربیعی و ابراهیم صادقی همچنان در تیم‌های فصل گذشته خود مشغول به کار باشند. ابراهیم صادقی و جواد نکونام در سایپا و فولاد به‌علاوه محمد ربیعی در مس رفسنجان، تنها مربیانی هستند که هدایت تیم‌های خود را از ابتدای فصل گذشته در اختیار داشتند تا این ۳نفر بیشترین تداوم را در تیم‌های خود داشته باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->